پژوهش حاضر با هدف «بررسی تاثیر شبکه اجتماعی کلوب بر هویت اجتماعی کاربران» و با بهره گیری از رویکرد تلفیقی تئوریهای ارتباطات(کاشت و رضامندی) و جامعه شناسی(ساخت یابی) از طریق پیمایش و تکنیک پرسشنامه آنلاین دست به جمع آوری داده ها زده است. جامعه آماری این پژوهش کاربران شبکه اجتماعی کلوب می باشند؛ که با توجه به محدودیت زمانی و بالا بودن جمعیت جامعه آماری، حجم نمونه از طریق فرمول کوکران 385نفر با شیوه نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شد. جهت احتساب اعتبار شاخص از اعتبار صوری، محتوایی و جهت احتساب روایی شاخص ها از آلفای کرونباخ استفاده شد و در نهایت داده ها در دو بخش آمارتوصیفی و استنباطی از طریق نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.مهمترین یافته های پژوهش حاکی از این است که شبکه کلوب به عنوان یکی از عوامل آسانتر شدن پذیرش تکثر و نسبی گرایی برای کاربران، سبب برداشته شدن هاله تقدس از برخی از ارزشهای هویتی سنتی و بازاندیشی در آن گشته است. چنانچه نتایج این پژوهش نشان داد کاربران کلوب تا حد زیادی تحت تاثیر فضای کلوب هویت اجتماعی بازتابی یافته اند.
Rahmani A, Khani Hanjani N. Investigation on the effect of CLOOB social network on member’s social identity. scds 2017; 6 (1) :9-34 URL: http://scdsjournal.ir/article-1-390-fa.html
رحمانی فیروزجاه علی، خانی هنجنی نجمه. بررسی تاثیر شبکه اجتماعی کلوب بر هویت اجتماعی کاربران. مطالعات توسعه اجتماعي -فرهنگي. 1396; 6 (1) :9-34